Printed From:

Mage B6

Nem mindegy milyen készítményt használunk magnézium-pótlásra

A Magne B6 bevont tabletta az egyik legjobban felszívódó magnézium fajtát, a magnézium-laktátot tartalmazza.

Vitaminok

A-vitamin

Mi a szerepe?

  • Szükséges a szaporodáshoz és a fejlődéshez
  • Fontos a bőr, a szemek és a haj egészségének megőrzéséhez
  • Segíti a fertőzésekkel szembeni ellenállást
  • Hozzájárul a nyálkahártyák egészségének megőrzéséhez

Forrásai: máj, hal, tojás, illetve a tejtermékek (pl. tej és sajt)

B1-vitamin

Mi a szerepe?

  • Szükséges a táplálék energiává alakításához
  • Fontos a gyermekkori növekedéshez
  • Nélkülözhetetlen a felnőttkori termékenységhez
  • Megőrzi a szív és az idegrendszer egészségét

Forrásai: barna rizs, zabkása, búzacsíra, hüvelyes zöldség, olajos és egyéb magvak, sovány hús (főként a sertéshús), belsőségek, hántolatlan gabonából készült termékek, vitaminozott gabonapelyhek, esetleg élesztőkivonat

B2-vitamin

Mi a szerepe?

  • Segít a táplálékban lévő energia felszabadításában
  • Segíti a növekedést
  • Szükség van rá a szem, a haj, a bőr és a körmök egészségének megőrzéséhez

Forrásai: élesztőkivonat, tej, sajt, joghurt, tojás, hús és a különféle belsőségek (pl. máj), zöld leveles zöldségek és a vitaminozott gabonapelyhek

B3-vitamin (mai nevén nikotinamid)

Mi a szerepe?

  • Szükséges a táplálék energiává alakításához
  • Részt vesz a vércukorszint szabályozásában
  • Segít a bőr egészségének megőrzésében
  • Az emésztőrendszer állapotának fenntartásában
  • Segít az idegrendszer egészségének megőrzésében

Forrásai: élesztőkivonat, sertés-, csirke- és marhahús, hal, olajos magvak, sajt, tej, tojás, kenyér, burgonya, tészták, rizs és vitaminozott gabonapelyhek

B5-vitamin (mai nevén pantoténsav)

Mi a szerepe?

  • Segít a táplálék energiává alakításában
  • Szerepet játszik a szénhidrátok, a zsírsavak anyagcseréjében
  • Hozzájárul az antitest-képzéshez
  • Segít az idegrendszer egészségének megőrzésében
  • Javítja a bőr egészségi állapotát

Forrásai: szárított élesztő, máj, élesztőkivonat, vese, olajos magvak, búzacsíra, szójaliszt, barna rizs, tojás, hüvelyesek, illetve a hántolatlan gabonából készült ételek

B6-vitamin

Mi a szerepe?

  • Nélkülözhetetlen a fehérje anyagcseréjéhez
  • Fontos a vörösvértestek,az antitestek és az idegi ingerületátvivő anyagok képzéshez

Forrásai: szárított élesztő, élesztőkivonat, hántolatlan gabonából készült kenyér, búzacsíra, búzakorpa, vitaminozott gabonapelyhek, máj, avokádó, banán, hal, hús, olajos

B12-vitamin

Mi a szerepe?

  • Részt vesz a vörösvértestek képzésében és regenerálásában
  • Szükséges a DNS-szintézishez és az energiatermeléshez
  • Segít az idegrendszer egészségének fenntartásában

Forrásai: máj, szív, vese, hús, baromfi, hal, tej, sajt, tojás, illetve a vitaminozott gabonapelyhek

D-vitamin

Mi a szerepe?

  • Szükséges a kalcium és a foszfor felszívódásához, valamint fontos szerepet játszik a csontok és a fogak egészségének a megőrzésében

Forrásai: füstölt hering, makréla, lazac, szardíniakonzerv, hering, tonhal, tej, vaj, vitaminozott margarin, tojássárgája és a különböző halolajok

E-vitamin

Mi a szerepe?

  • Természetes antioxidáns
  • Segít a sebgyógyulásban
  • Megelőzi a hegesedést
  • Megőrzi az idegek és a vörösvértestek egészségét
  • Védi a sejthártyákat

Forrásai: búzacsíraolaj, napraforgómag és napraforgóolaj, sáfrányos szeklice olajban, mogyoróolaj, olívaolaj, földimogyoró, törökmogyoró, tojás, zöld levélzöldségek, hántolatlan gabonafélék

K-vitamin

  • „Sebtapaszvitaminnak” is nevezik, mert a véralvadás elősegítésével csökkenti a vérzést.

Forrásai: zöld levélzöldségek (pl. brokkoli, kelkáposzta, kelbimbó, káposzta, mangold), tej, máj, búzakorpa, zabpehely és növényi olajok

Folsav

Mi a szerepe?

  • A B12-vitaminnal együttműködve segít az idegrendszer védelmében és fejlődésében
  • Szerepet játszik az örökítőanyag termelésében
  • Részt vesz a méhben fejlődő magzat vörösvértestjeinek a termelésében
  • Védelmet nyújt a születési rendellenességekkel szemben

Forrásai: szárított élesztő, máj, sötétzöld leveles zöldségek (pl. brokkoli és káposzta), hüvelyesek, olajos magvak, zabkorpa és élesztőkivonat

C-vitamin

Mi a szerepe?

  • Részt vesz a kollagéntermelésben
  • Szükséges a bőr, a csontok, a porc, a fogak egészségének megőrzéséhez
  • Fontos szerepet játszik a véredények egészségének fenntartásában
  • Elősegíti a gyógyulást
  • Segíti a vasfelvételt
  • Nagy hatású antioxidáns

Forrásai: citrusfélék, feketeribiszke, eper, kiwi, papaya, chilipaprika, brokkoli, vízitorma, petrezselyem, zöld leveles zöldségek, zöld és piros paprika

H-vitamin (mai nevén biotin)

Mi a szerepe?

  • Nélkülözhetetlen az energiatermeléshez
  • Szükséges a fehérje-anyagcseréhez
  • Fontos szerepet játszik a bőr és a haj egészségének megőrzésében
  • Nélkülözhetetlen a nemi hormonok termelésében

Forrásai: sörélesztő, máj, élesztőkivonat, hüvelyesek, olajos magvak, hántolatlan búza, barna rizs, tej, sajt, joghurt, tojás

Inozitol

Mi a szerepe?

  • Nélkülözhetetlen az agy megfelelő működéséhez
  • Fontos szerepet játszik a pajzsmirigy egészséges működésében
  • Szerepet játszik a köztiagy megfelelő működésében
  • Fontos a vérlemezkék képzésében
  • Nélkülözhetetlen a vese működéséhez

Forrásai: húsfélék, tej és tejtermékek, gabonafélék, gyümölcs- és főzelékfélék és az olajos magvak

PABA

Mi a szerepe?

  • Hozzájárul az antioxidatív folyamatokhoz
  • Segít az emésztőrendszerben előforduló baktériumok működésében

Forrásai: gabonafélék

A vitamin tudástárban hasznos információkhoz juthat a különféle tápanyagokról, vitaminokról és ásványi anyagokról. Ismerje meg a Magne B6 termékcsaládot! Megtudhatja, miért fontos a magnézium és a B6 vitamin szervezetünk számára.

Utolsó módosítás: 2015.09.24.

Stresszoldó tippek

Kössük le a gondolatainkat!

A feszültség ellen elméletileg hatásos lehet minden olyan tevékenység, amely pihentet, jókedvre hangol, és segít elûzni a negatív gondolatokat. Fontos, hogy … Tovább olvasom »

Együnk, igyunk a feszültség ellen?

De nem mindegy, hogy mit! Vannak olyan ételek is, amelyek stressz esetén nem ajánlottak. A …Tovább olvasom »

Programozd át az elmédet!

Az autogén tréning egy német neuropszichológus által kidolgozott relaxációs módszer, amelyet nyolcvan éve használnak eredményesen orvosok, pszichológusok, többek közt a stressz és a szorongás negatív hatásainak leküzdésére. Sikere … Tovább olvasom »

Több fényt!

Ha szervezetünk nem kap elegendo fényt - akárcsak éjjel - az agyban felszabadul a fáradtságérzetet okozó melatonin hormon. Aluszékonyak, kedvetlenek leszünk. A megoldás: … Tovább olvasom »

Érintéssel a feszültség ellen!

Bizonyított tény, hogy minél több tartalmas, szeretetteljes kapcsolatunk van, annál eredményesebben tudunk küzdeni a belsô feszültség ellen. Ki ne tapasztalta volna már, hogy … Tovább olvasom »

Állítsd le a pörgést meditációval!

Fontos lenne, hogy mindenki megtanuljon legalább egy olyan technikát, amellyel… Tovább olvasom »

Mozogjuk ki magunkból!

A mozgás a feszültséglevezetés univerzális eszköze. Mindegy, mit sportolunk, csak… Tovább olvasom »

Fo a játékosság!

Amikor az ember mélyponton van, fáradt, nyugös, stresszes életet él, akkor hajlamos bezárkózni. Pedig nincs hatékonyabb feszültséglevezeto a … Tovább olvasom »

Legyünk kreatívak!

A stressz, a rohanás miatt nehezen tudunk bármire is koncentráltan figyelni, elmélyülni egy élvezetes, alkotó tevékenységben. Márpedig … Tovább olvasom »

Jógával a belso békéért

A külso körülményeinken gyakran nem tudunk változtatni, de azon igen, miként viszonyulunk a minket éro mindennapi, zavaró ingerekhez. A … Tovább olvasom »

Nyomás a gozbe!

A szaunázás nemcsak stressz ellen kiváló, de sok egyéb pozitív hatása van. Nem véletlen, hogy… Tovább olvasom »

Egy jó alvás csodát tesz!

A fáradtság, kialvatlanság önmagában is feszültséget okoz, hisz éjszaka regenerálódik testünk-lelkünk. Íme néhány tipp, hogy könnyebben elaludjunk, és… Tovább olvasom »

Az illat gyógyító

Az illatanyagok az orron és a szaglóközponton keresztül hatnak a szervezet limbikus rendszerére, így közvetve a kedélyállapotra is. Lazító hatású a … Tovább olvasom »

Lazuljunk el a vízben!

A víz áldásos hatását nem csak az úszók élvezhetik. A … Tovább olvasom »

Élvezzük a finom falatokat!

Egy finom vacsora szeretteink körében, közös fôzés a barátokkal vagy a különféle kulináris élvezetek elsô számú örömforrásaink közé tartoznak. Már csecsemôkorunkban megtanuljuk, hogy… Tovább olvasom »

További tippek