Magyarországi lakosok számára

Magne B6

Rendszeres magnézium-pótlás a cukorbetegség során is

Szervezetünkben a magnézium több mint 300 enzim működéséhez szükséges, és a hiánya a legkülönfélébb tünetetekkel – izomgörcsökkel, romló cukoranyagcsere-paraméterekkel alacsony stressztűrőképességgel – jár. Ennek ellenére a fejlett országok lakosságának a magnézium-bevitele elmarad az ajánlottól[1]. Az alacsony magnéziumbevitel elsősorban a finomított, feldolgozott ételek nagyarányú fogyasztásával magyarázható[2].

Rendszeres magnézium-pótlás a cukorbetegség során is
A cukorbetegség és a magnéziumhiány ördögi köre

A cukorbetegség és a magnéziumhiány ördögi köre

A magnéziumbevitel fordított arányosságot mutat a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatával[3]. Emellett, a magnéziumhiány fő okai között említhető az 1-es és a 2-es típusú cukorbetegség[4]. Vagyis, a cukorbetegség és a magnéziumhiány egyfajta ördögi körként szoros kapcsolatban vannak egymással: az alacsony magnéziumszint a vérben inzulinrezisztenciát, vagyis gyenge inzulinhatást okoz, az inzulinrezisztencia pedig tovább csökkenti a magnéziumszintet[5].

Miért fontos a magnézium-bevitel a cukorbetegség szempontjából?

A megfelelő magnézium-pótlás javítja az inzulinérzékenység paramétereit azoknál az embereknél, akik cukorbetegség szempontjából magas kockázatnak vannak kitéve[6]. A diabéteszes betegeknél pedig javítja a glükóz-anyagcsere értékeit[5]. Tudományos eredmények is alátámasztják, hogy ha 100 mg-mal emeljük a napi magnézium-bevitelt, akkor 15%-kal csökken a 2-es típusú cukorbetegség kockázata[7].

Miért fontos a magnézium-bevitel a cukorbetegség szempontjából?
Kiváló felszívódás

Milyen veszélyeket rejt a magnéziumhiány?

A kórházi kezelést nem igénylő, 2-es típusú cukorbetegek körében a hipomagnezémia, azaz a magnéziumhiány gyakorisága 13,5-47,7%; míg a nem cukorbetegek körében az arány 2,5-15%[8]. Ez a fent említett inzulinrezisztencia miatt lehetséges. Az alacsony magnéziumszint csökkenti a glükózfelhasználást, növeli a vérnyomást és a érelmeszesedést okozó lipid-anyagcserezavar kockázatát is[1].

Tudtad?

A búzából a fehér liszt vagy a barna rizsből a fényezett rizs előállítása során az alapanyagok a magnézium-tartalmuk 80%-át elvesztik[2].

Virág ikon

Magnézium szedése

Hogyan pótold a magnéziumot?

Magnéziumpótlásra érdemes olyan termékeket választani, amelyek kiválóan felszívódó, szerves magnéziumot tartalmaznak. Ilyen a Magne B6 bevont tablettában található magnézium-laktát-dihidrát[9]. A B6-vitamin pedig elősegíti a magnézium felszívódását.

A hangsúly a rendszerességen van!

A magnézium létfontosságú anyag, amely nem tud elraktározódni a szervezetben, így az alkalmi, nagydózisú magnézium-pótlás helyett érdemes inkább a rendszeres magnézium-bevitelt választani[10],[11].

Magne B6 bevont
tabletta

Tudj meg többet a Magne B6 bevont tablettáról!

Mutasd a terméket
Magne B6 bevont tabletta Magne B6 bevont tabletta

Betegtájékoztató

Olvasd el a Magne B6 bevont
tablettával kapcsolatos legfontosabb információkat!

Letöltöm
Dobozszöveg Dobozszöveg