Magyarországi lakosok számára
Sanofi

Mikor segíthet a magnézium?

Mikor segíthet a magnézium?
Kiegészítik egymás hatását

A magnézium és a B6-vitamin kiegészítik egymás hatását, a B6-vitamin elősegíti a magnézium felszívódását.

Magnézium

Szükséges a szervezet számára létfontosságú enzimreakciókhoz, az izmok és idegek megfelelő működéséhez és kedvezően befolyásolja a szív munkáját.

B6-vitamin

Nélkülözhetetlen a táplálék egyes részeinek felhasználásához és lebontásához.

1. Miért van szükségünk magnéziumra?

Magnézium szükséges a szervezet számára létfontosságú enzimreakciókhoz, az anyagcsere folyamatokhoz és a csontfejlődéshez. Elengedhetetlen az izmok és az idegrendszer megfelelő működéséhez. Emellett kedvezően befolyásolja a szívizom munkáját és hozzájárul a csontok és a fogak szilárdságához és épségéhez.

A magnézium biológiai hatásai[1]

Egy átlagos felnőtt szervezetében 24 g elemi magnézium található, amely több mint 300 enzim működéséhez szükséges.

Ismétlődő stresszes állapotban vagy kimerültség esetén szervezetünk fokozott igénybevételnek van kitéve, így magnéziumszükséglete megnövekszik. Ez hosszútávon az elraktározott magnézium szintjének csökkenéséhez és végül magnéziumhiányhoz vezethet, amely különböző tünetekkel járhat. Ennek eredményeképpen még érzékenyebbé válhatunk a stresszel szemben.

Mi a B6-vitamin szerepe?

A magnézium sok esetben B6-vitaminnal együtt van jelen a gyógyszerekben, étrend-kiegészítőkben.

B6-vitamin fontos szerepet játszik a magnézium felszívódásában, elősegíti azt. Így szervezetünk még jobban bírja a gyűrődést!

2. Hogyan pótoljuk a magnéziumot?

Főként a zöldségek és gyümölcsök bevitelével, de egyes magvak is tartalmazzák, mint a dió, a mogyoró, a tökmag vagy a kakaó. Amikor a szervezetünknek megnövekedett mennyiségben van szüksége magnéziumra, más forrásból is pótolnunk kell azt.

Természetes forrás

  1. Magnéziumszükségletünk közel 10 százalékát, bármilyen meglepőnek hangzik, ivóvízzel juttatjuk be a szervezetünkbe.
  2. A zöldségek közül a klorofillban gazdag levélzöldségeknek (sóska, spenót, kelkáposzta stb.) kiemelkedően magas a magnéziumtartalma. Emellett a hüvelyes növényekben – mint a bab, a borsó vagy a lencse – is sok a magnézium.
  3. A gyümölcsök közül kiemelhetjük a banánt, a körtét, az almát és a grapefruitot.
  4. A teljes kiőrlésű gabonafélék, a különböző diófélék és egyéb olajos magvak is kiemelkedő magnéziumforrások.
  5. Magnézium szempontjából a tengeri halak fogyasztása is javasolt, mint a makréla, lazac, tonhal.

Kiegészítő magnéziumpótlás

Ha a táplálékkal nem kerül elegendő magnézium a szervezetbe, nehezen szívódik fel, vagy gyorsan kiürül, akkor javasolt a magnézium pótlása.

Ha fokozott magnéziummennyiségre van szüksége a szervezetnek – intenzív sportoláskor, kimerültség, várandóság esetén, legyengült állapotban, téli időszak után, idős korban – akkor a Magne B6 vény nélkül kapható gyógyszerkészítményei jól felszívódó, szerves magnéziumsóval és B6-vitaminnal segíthetik a magnézium pótlását.

3. Miért fontos a felszívódás?

A különböző magnéziumkészítményeknek különböző a felszívódása. A magnéziumkészítmények tartalmazhatnak szerves és szervetlen magnéziumsókat. Magnéziumhiány pótlására alkalmasabbak a szerves magnéziumsók (ororát, citrát, laktát), mivel ezek jobban tolerálhatók, kevésbé okoznak emésztőrendszeri problémákat, (hasmenés, hasi fájdalom), mint a szervetlen sók (karbonát, oxid) és kiválóan felszívódnak.[2]

Kiváló felszívódás

Érdemes tehát a hatóanyag-tartalom mellett a felszívódásra is odafigyelni! A Magne B6 bevont tabletta a magnéziumkészítmények közül az egyik legjobban felszívódó magnéziumsót, 470 mg magnézium-laktát-dihidrátot és 5 mg piridoxin-hidrokloridot tartalmaz bevont tablettánként.

4. A magnéziumhiány gyakori okai

Előfordulhat, hogy különböző testi-lelki kihívások érnek bennünket, melyek hatására szervezetünk magnéziumszintje csökkenhet. Fokozott magnézium igényre lehet szükség a következőekben felsorolt élethelyzetekben:

  1. Krónikus stressz, kimerültség
  2. Fokozott fizikai igénybevétel
  3. Terhesség és szoptatás idején megnövekedett szükséglet
  4. Egyoldalú, hiányos táplálkozás (diéta, fogyókúra)
  5. Emésztési, felszívódási zavarok, alkoholizmus
  6. Fokozott magnéziumvesztés (hányás, hasmenés, egyes vesebetegségek, vizelethajtók szedése esetén)

5. Hogyan hat rám a magnéziumhiány?

Az alábbi néhány tünet együttes előfordulása magnéziumhiányra utalhat és a Magne B6 vény nélkül kapható gyógyszereinek szedése javíthat ezeken a tüneteken.

Központi idegrendszer
Ingerlékenység, alvászavarok, szorongás, fáradtság, fejfájás.

 

Szív és érrendszer
Szívritmuszavarok, vérnyomás-emelkedés.

 

Gyomor-bélrendszer
Émelygés, hányás.

 

Vázizomzat
Izomgörcsök, izomgyengeség, izomrángás.