Printed From:

Hogyan küzdheted le a tél végi kimerültséget?

 

 

Tél végén sokan szenvednek lehangoltságtól, kimerültségtől, alvászavaroktól, nem kell mindjárt a legrosszabbra gondolni, ha te is hasonló gondokkal küzdesz.

A kevesebb napfény, vitamin és ásványianyag-szegény étrend, kevesebb mozgás együttesen próbára teszi szervezetünket, nem csoda hát, ha februárban egyre türelmetlenebbül várod a tavaszt
Szerencsére, nem sokáig kell már várnod, de addig is, jó, ha tudod, hogyan töltheted fel energia raktárodat.

Kerüld a túlalvást [1]

Bár logikusnak tűnik, hogy ha többet alszunk, akkor kipihentebbek leszünk, és elmúlhat a krónikus fáradtság, ez azonban nem így van. Nem segít, ha túl sokat alszol egyszerre, inkább arra törekedj, hogy minden nap aludj hét-nyolc órát, és lehetőleg ugyanakkor feküdj le.

Mozdulj ki

Télen hajlamosabbak vagyunk bekuckózni a jó meleg szobába, kevésbé van kedvünk kimozdulni. Hideg is van, fáradtak is vagyunk, a fürdőruha szezon pedig még túl távol van ahhoz, hogy komoly motivációt nyújtson az edzéshez. A sportnak azonban számtalan jótékony hatása van, sokat segíthet abban, hogy energikusabbnak érezd magad. Ehhez nem kell feltétlenül fitneszterembe menned, egy kis reggeli tornával, jógával, sétával is sokat javíthatsz a közérzeten. A szabadban végzett mozgás a leghatásosabb a tél végi kimerültség ellen, így ugyanis egyszerre élvezheted a testmozgás és a természetesen fény áldásos energetizáló hatását. A februári lehangoltság, nem múló fáradtság egyik fő oka lehet épp a természetes napfény hiánya.

Pótold a hiányzó vitaminokat és ásványianyagokat

Az ilyenkor gyakori ingerlékenység, alvászavarok, rossz közérzet másik fő oka lehet, hogy kevesebb friss zöldséget, gyümölcsöt fogyasztunk, ezáltal szervezetünk kevesebb vitaminhoz és ásványi anyaghoz jut. Ezért célszerű minél előbb megszüntetni ezt a kellemetlen tünetekkel járó hiányállapotot. A Magne B6 Extra filmtabletta kétszeres hatóanyag-tartalommal* csökkenti a belső feszültséget, ami már 40 db-os kiszerelésben is kapható.

 

*A Magne B6 bevont tablettához képest, elemi magnéziumra és B6 vitaminra vonatkoztatva.

 

[1] Sleep Disorders and Sleep Deprivation: An Unmet Public Health Problem [Internet]. National Academies Press (US); 2006. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK19961/ Letöltés ideje: 2020. 02. 18.

 

SAHU.MGP.20.02.0072 (2020.02.26.)

Utolsó módosítás: 2020.02.27.