Printed From:

Ezekre figyelj, hogy a sportolás egészségedre váljon

Itt a tavasz, ideje előbújni a meleg szobából. A jó idő sokak mozgáskedvét meghozza, még azokét is, akik nem kedvelik a téli sportokat és legszívesebben átaludnák az év leghidegebb időszakát vagy melegebb éghajlatra költöznének legalább erre a pár hónapra. Ez igazán dicséretes, hiszen a sportnak számtalan jótékony hatása van, többek között:

  • javíthatja a csontok állapotát, szerepe lehet a csontritkulás megelőzésében[1]
  • csökkentheti a testzsírszázalékot[2]
  • csökkentheti a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát.[3]

Egészséges, de csak abban az esetben, ha betartjuk az alábbi néhány alapszabályt.

  • A bemelegítést és a nyújtást sose hagyd ki
    Időnként nagy a kísértés, szorít az idő, gyorsabban végzel, ha egyből nekilátsz az edzésnek bemelegítés nélkül, és nem bajlódsz a nyújtással, de hidd el, nem éri meg. Nem véletlenül sulykolja ezt minden edző és testneveléstanár. Ha nem teszed, könnyebben megsérülhetsz mozgás közben.
  • Lassan a testtel!
    Szép, szép a lelkesedés, a nagy célok, de vigyázz, ne ess túlzásba! Nem kell mindjárt az első edzésen lefutnod a maratont, de még a felét se. Hagyd, hogy a tested hozzászokjon a terheléshez, inkább többször kevesebbet eddz, a lényeg, hogy mozogj, és csak fokozatosan emeld a távokat, az edzésre szánt időt és az intenzitást.
  • Gondoskodj az utánpótlásról
    Ahogy az autó sem megy megfelelő üzemanyag nélkül, a te tested sem működik üzemszerűen megfelelő tápanyagok nélkül. Ügyelj arra, hogy minden vitaminból és ásványi anyagból fogyassz elegendő mennyiséget, mert, ha rendszeresen sportolsz, akkor ezekből (magnézium, cink, vas) többre van szükséged[4]. Azonban kizárólag étkezéssel, még gondosan összeállított étrend mellett is szinte lehetetlen megoldani, hogy elérd az egészségedhez és a megfelelő izomműködéshez szükséges ásványianyag- és vitaminszintet.

A Magne B6 Izom Plusz komplex étrend-kiegészítő filmtabletta a magnézium és B6-vitamin mellett káliumot, E-, D- és B1-vitaminokat is tartalmaz. Ajánlott adagja felnőttek és 14 éven felüliek számára napi 3 tabletta 3-4 héten át.[5]

SAHU.MGP.20.03.0104 (2020. 03. 09.)

 

[1] Dr. habil Fritz P., Kiss A., Pfeiffer L..: Sporttáplálkozás - Tanulmány Az ásványi anyagok szerepe a sporttáplálkozásban [Internet]. Szeged: Közép-Kelet Európai Társaság; 2019.

[2] Egan B, Zierath JR. 2013. Exercise Metabolism and the Molecular Regulation of Skeletal Muscle Adaptation. Cell Metabolism [Internet]. Cambridge (USA): Cell Press; 2013.

[3] Egan B, Zierath JR. 2013. Exercise Metabolism and the Molecular Regulation of Skeletal Muscle Adaptation. Cell Metabolism [Internet]. Cambridge (USA): Cell Press; 2013.

[4] Dr. habil Fritz P., Kiss A., Pfeiffer L..: Sporttáplálkozás - Tanulmány Az ásványi anyagok szerepe a sporttáplálkozásban [Internet]. Szeged: Közép-Kelet Európai Társaság; 2019.

[5] Magne B6 Izom Plusz étrend-kiegészítő filmtabletta tájékoztató

Utolsó módosítás: 2020.03.26.