Printed From:

5 feszültségűző tipp őszre

Billentsük át pár hasznos tippel a nyaralás közben kisimult hangulatunkat a pörgős és feszített tempójú munkakezdésre.

A nyaralás utolsó napján már legtöbben visszaszámolunk és sorolni kezdjük a szeptembertől előttünk álló kérdéseket.

  • Vajon hogyan alakul az első hét az oviban és suliban a gyerekeknek?
  • Vajon meg tudjuk oldani a különórákra logisztikázást?
  • Vajon milyen új ötlettel áll elő a főnökség a munkahelyen,
  • s vajon változik-e a számonkérés módja, hatékonyabb lesz-e a teljesítményértékelés és milyen lesz az új kolléga a szomszéd szobában?

Tengernyi kérdés zizeghet agyunkban nyaralás után, amitől belső feszültségünk óhatatlanul megnő

Ahhoz, hogy az előre sejthető, feszültséget okozó átállási folyamatokat elfogadható és egyszerű hétköznapi kihívásként lássuk, célszerű más nézőpontra helyezkedve megelőzni ezeket és felkészülni pár hatékonyságnövelő ötlettel a dolgos hétköznapokra.

  1. Feladatmegosztás a családtagok között korosztályhoz igazítva: Ahogyan a nyugalmasabb nyári hétvégéken és a pihentető nyaraláson, úgy a dolgos munka és iskolakezdés idején is eloszthatóak a napi általános teendők a családtagok között. A takarítás, a saját dolgaink rendszerezése és rendben tartása fegyelmezettségre és koncentrációra tanít.
  2. A napi feladatok súlyozása: A minőségi munkavégzésre és stressz-szintünk növekedésére reális teherbíró-képességünk, és az adott napi lelki és fizikai állapotunk van leginkább hatással. Kérjünk segítséget kollégáinktól, felettesünktől, ha a napi feladatok súlyozásában nem boldogulunk.
  3. Előző nap beszéljük át együtt a másnapi logisztikai kihívásokat, és aki teheti, kérjen segítséget a nagyszülőktől, vagy tervezzen be alternatív közlekedési eszközöket is, rollert, bicajt az autózás és tömegközlekedési lehetőségek mellé.
  4. Legyen a sportolás hétköznapijaink természetes része, legalább heti három alkalommal az egészséges immunrendszerért! Ha gyalog teszünk meg bizonyos távokat, vagy sikerül beiktatni napi 1 óra jógát vagy aktív sporttevékenységet munkanapjainkon is, bizonyosan javulni fog stressztűrő képességünk.
  5. A változatos étrend megfelelő vitaminokkal és ásványi anyagok pótlásával nagyban hozzájárul ahhoz, hogy energikusabban és pozitívabban tudjuk megélni a hétköznapi kihívásokat.

„A Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta formulájában rejlő hatóanyagok segítik és támogatják szervezetünket:

  • A magnézium, a B6- és B9-vitamin hozzájárulnak a normál pszichológiai funkció fenntartásához, valamint a fáradtság és a kifáradás csökkentéséhez.
  • A 100%-ban növényi eredetű Rhodiola Rosea vagy más nevén rózsagyökér adaptogén hatású, segítheti a szervezet stresszhez való alkalmazkodását, támogathatja a stressztűrő képességet.”[1]

 

[1] Magne B6 Stress Control étrend-kiegészítő tabletta termékleírás: https://www.magneb6.hu/megoldasaink/magne-b6-stress-control/termek-adatlap

MAT-HU-2000173 (2020.08.03.)

Utolsó módosítás: 2020.08.04.